Ringde supporten hos Panasonic

Om jag skulle beskriva mig själv så är jag en person med en ängels tålamod. Jag är lugn, sansad och ser alltid lösningar när hinder kommer i min väg. Tekniska grejer är inte mitt favoritområde, men jag brukar gilla utmaningar och sitter gärna med lite krångel ett tag - det brukar fixa sig! Det känns då märkligt att i och med detta test förvandlas till en vulkan som svär och går an och vill, som en annan testpilot, kasta både telefon och kamera så långt som möjligt.

Hur kan det vara så svårt att få till det tekniska kring att låta det linsen ser synas på mobilskärmen? När man gjort allt, när signalstyrkan är maxad och alla lösenord och ID:n är inprogrammerade. När man installerat om appen och testat tre gånger. När det fortfarande bara snurrar och blinkar, piper och tjurar...

Undrar varför det går så fel här när andra lyckas. Det här har inte börjat bra, kan jag tala om och förtroendet för modern teknik har dalat markant.

Jag får försöka filma och blogga på utan möjligheten att se vad jag filmar. Videoklippen får bli sneda och vinda - jag får ju inte mobilen att ansluta sig till Panasonicen.